Kommunikatör till Arbetsgivaralliansen
Vill du vara med och utveckla kommunikationen hos en organisation i rörelse? Vi arbetar nära våra medlemmar och har en personlig och lösningsinriktad relation till dem – något som genomsyrar hela vår kommunikation.
Om rollen
Just nu befinner sig kansliet i en spännande förändringsresa – vi har fått en ny förbundsdirektör, arbetar med en ny webbplats och har nyligen tagit fram en ny grafisk profil. Det finns därför ett stort utrymme för dig att påverka hur vi arbetar med kommunikation framöver.
Som kommunikatör hos oss kommer du att spela en viktig roll i att utveckla och stärka vår medlemsservice. Du arbetar nära våra rådgivare för att identifiera behov och omsätta dessa i relevant och tillgänglig medlemskommunikation. Det kan handla om att producera nyhetsbrev, kunskapsartiklar och utveckla innehåll till vår digitala arbetsgivarguide
Vem är du?
Du är en erfaren kommunikatör med relevant utbildning. Du har både strategisk och operativ kompetens. Du ser helheten och har en god förståelse för hur kommunikation bidrar till verksamhetsmål och medlemsnytta.
Det är en fördel om du har:
- erfarenhet från partsvärlden eller civilsamhällets organisationer
- erfarenhet av arbetsrättslig eller annan juridisk kommunikation.
- erfarenhet av projektledning – driva kommunikationsinitiativ och kampanjer från planering till uppföljning.
Vi erbjuder
Hos oss blir du en del av ett engagerat kansli. Som en arbetsgivarorganisation med stark förankring i civilsamhället arbetar vi nära våra medlemmar – med fokus på tillit, dialog och gemensam utveckling.
Ansökan och frågor
Skicka din ansökan till ansokan@arbetsgivaralliansen.se
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Liljedahl, förhandlingschef på Arbetsgivaralliansen.